top of page
חיפוש
  • משרד עורכי דין מליניאק

תוכנית עבודה , גם בבית!

בעוד שבעולם העבודה נהוג ומקובל להכין תוכניות עבודה עם אבני דרך, ואז לפעול על פיהן, בעולם האישי והמשפחתי רובנו פועלים עפ"י תחושות בטן ואינטואיציה. 

מהלך הקריירה מתוכנן ומיושם לפרטי פרטים, אבל בחיים הפרטיים אנחנו שבויים בקונספציות…!!! 'לי זה לא יקרה', 'אחרי המבול', 'אני לא רוטשילד', 'הילדים שלנו יסתדרו ולא יריבו', ועוד ועוד.

מטרתה של תוכנית עבודה בחיים הפרטיים, היא להסדיר את העתיד הכלכלי-משפטי של המשפחה, לתת כלים שיאפשרו להתמודד עם אירועים בלתי צפויים, ולמנוע מחלוקות עתידיות.

תוכנית עבודה שכזו היא דינמית -  מתעדכנת ומשתנה עפ"י הרצון, הצורך ונסיבות החיים, והיא עוזרת לארגן את היחסים המשפטיים והכלכליים בתוך המשפחה.

לכן, אם אנחנו רוצים שליטה וסדר בעניינים האישיים והמשפחתיים, או אז - תחילתה של שנה חדשה, זה זמן אידיאלי להכנת תוכנית עבודה לניהול העתיד הכלכלי והמשפטי של המשפחה.

בבואנו לתכנן את העתיד המשפחתי שלנו, חשוב להבטיח כי נכסינו יעברו, בבוא היום, לקרובים שלנו, בצורה הנכונה והמתאימה ביותר לקונסטלציה המשפחתית. תהליך מובנה להסדרה משפטית של ההון המשפחתי, הוא כלי חשוב, המסייע לנו למפות את כל הנכסים שצברנו. התוכנית כוללת מספר שלבים, אשר נועדו לשקף את הצרכים והרצונות שלנו, ולקבוע מה יהיה ההסדר המשפטי המתאים לנו ביותר.

עד כאן ה"רצוי", אבל בחיים יש להתמודד גם עם ה"מצוי"

לא אחת אנו נתקלות בלקוחות שכבר התחילו לתת לילדים כספים ו/או להעביר על שמם נכסים; לדוגמה, לרשום דירה על שם הילד, או לאפשר לו להתגורר באחת מדירות המשפחה, לתת לו כספים במתנה או כהלוואה, לשלם עבורו שכר לימוד, לתת לו מקדמה להקמת עסק, ועוד ועוד. פעולות אלו מבטאות את רצונם של ההורים להיטיב עם ילדיהם, לסייע להם להשיג את מטרותיהם ולקדם אותם בחיים. עם זאת, חשוב לזכור, כי את הפעולות האלו יש לגבות במסמכים משפטיים.

אז למה בעצם כדאי להכין תוכנית עבודה שנתית?

ראשית, תכנון משפטי מספק שקט ושלווה, ומבטיח שהרצונות שלנו יתורגמו למעשים, ויתקיימו גם בעתיד - במהלך החיים ואחרי 120.

שנית, תכנון עושה סדר ביחסים בתוך המשפחה, חושף את התמונה המלאה בפני הילדים, ועוזר למנוע מחלוקות וויכוחים. 

שלישית, תכנון מאפשר לנו שליטה! 


על אילו מסמכים עלינו לחתום?

המסמכים הנפוצים ביותר הינם:

  • הסכמים משפחתיים

  • הסכם ממון 

  • ייפוי כוח מתמשך

  • צוואה

  • הסכמים משפחתיים 


חשוב לציין, כי מדובר בתוכנית מורכבת, שלעיתים מציפה עניינים משפחתיים טעונים ורגישים, אשר מחייבים אותנו להתמודד עם דברים שהיינו מעדיפים לשים בצד.  

לכן, אנו ממליצות להקדיש זמן ומחשבה לתכנון, ולא לחכות למשבר, שחלילה יגיע ויחייב קבלת החלטות מהירה ולחוצה. עורכי דין, שזו המומחיות שלהם, יעזרו לכם להבין את המשמעויות המשפטיות וההשלכות, ויספקו פתרונות מתאימים ומותאמים.


משרד עורכי דין מליניאק - למה אנחנו?

​​אנחנו מתמחות בייעוץ משפטי - למשפחה, לדורותיה, תוך התאמה לכל שלב משלבי החיים, לרבות טיפול בסכסוכים וייצוג בבתי משפט.

יש לנו ניסיון רב בתכנון העברת עושר בין-דורית, באמצעות הסכמים משפחתיים לסוגיהם, וכמובן באמצעות צוואות.

ומעל לכל יש לנו הבנה עמוקה בסיטואציות משפחתיות מורכבות, אנו פועלות קודם כל מנקודת המבט של טובת המשפחה, תוך התייחסות לפן הכלכלי, ונותנות ללקוחותינו ייעוץ מקצועי, תוך שמירה על סודיות ובזמינות גבוהה.  


38 צפיות0 תגובות
bottom of page